dinsdag 11 maart 2014

Nieuwe uitdaging: Baby Knuffeldekens

Sorry dat ik meer dan een week niets van mij liet horen.
Ik had het druk, druk, druk....

Ellen van het handwerkclubje waar ik op maandag ga, is met een nieuw project gestart. 





Ga gerust eens langs om te kijken. Het gebeurt allemaal langs facebook, maar ik wil het toch aan mijn blogvolgers en -lezers laten zien.

De ouders van een kersverse baby of eentje op komst, kunnen een gratis gehaakt dekentje van 80 op 80  aanvragen.  De dekentjes worden gehaakt met super soft wol van Zeeman. De basiskleuren zijn wit en lichtgrijs. Daar mogen de ouders een derde kleur bij kiezen. 
Iedereen die dit graag wil mag mee haken. Het mag een dekentje zijn in één stuk of met granny's. Niemand moet een volledig dekentje haken. Er mogen gerust een paar losse granny's opgestuurd morden. Alles wordt verzameld en samengestoken tot mooie dekentjes. En maandag is het eerste dekentje vertrokken om een nieuwe baby te verwelkomen. 

Iemand die mij niet kent, weet dit natuurlijk niet, maar ik ben dus zo een persoon die altijd graag een handje toesteekt als er ergens iets creatiefs gebeurd...

Eerst wil ik jullie tonen welk dekentje ik aan het haken ben. Het patroontje voor deze granny, komt van hier.




Mijn man heeft voor mij iets gemaakt in een fotoprogramma, waar ik met allemaal kleine fotootjes een simulatie kan maken van een dekentje. En zo zou het mijne er moeten gaan uitzien.

Nadat alle granny's aan elkaar gezet zijn moet er dan wel nog een boord rondkomen. 

Ellen vond dat elk dekentje moest vergezeld worden van een Pluisje. Aan wie kon ze dat beter vragen dan aan een Pluisjes verslaafde?

Dit zijn mijn eerste Pluisjes voor Baby Knuffeldekens.



Toen moesten er nog labels komen. We dachten eerst om labels te laten borduren. Of van die mooie houten knopen te bestellen. Maar daar was er eigenlijk geen tijd meer voor. Daarom heb ik aangeboden om ze zelf te maken. Mijn hersenen moesten niet lang werken. De labels moesten mooi zijn en vlug klaar zijn. En dat kan hoor... 

Zie hier onze labels:














De grote zijn voor de dekentjes, de mini's voor de Pluisjes.




Iedereen die dit een mooi project vind mag ons steunen. Dit kan je doen door een dekentje of een paar granny's te haken. Je kan ons ook helpen met een bolletje wol super soft van Zeeman. Misschien heeft nog iemand zulke bolletjes of restjes liggen waar ze vanaf willen? Of je mag een centje storten voor woldonatie. Want er haken ook dames mee die het niet zo breed hebben. De ouders krijgen de dekentjes gratis, maar kunnen ook vrijwillig steunen. Ik hoop voor Ellen, dat ze dit project op deze manier in stand kan houden. Op mijn steun kan ze alvast rekenen. 

En alle mama's en papa's van een nieuw babytje op komst of tot 1 jaar oud kunnen een dekentje aanvragen.

Wie niet op facebook zit en meer info wil over Baby Knuffeldekens, stuur mij gerust een mailtje.

Ik hou jullie zeker op de hoogte van onze vorderingen.

En ondertussen is het in onze tuin ook lente. Na de egel van vorig jaar kregen we gisteren deze kikker op bezoek. Ik heb hem niet gekust. Ik heb mijn prins voor het leven... Ondertussen ben ik er al 37 jaar mee getrouwd...


7 opmerkingen:

  1. You are one busy lady, Jeanine. I know the blankets and Fluffs will be well loved and appreciated.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk initiatief van je met een prachtig resultaat ...
    Nog een fijne & zonnige dag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig initiatief.
    De dekens zijn ook erg mooi.
    Knap van je dat je je hiervoor wil inzetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een heel mooi dekentje! Die wordt samen met een Pluisje met open armen ontvangen, zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee ik zal die kikker ook niet gekust hebben ,hahaha...
    Wat ben je weer goed bezig ,dat wordt een mooie deken.
    samen met een puisje geweldig !!
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie babydekentjes worden dit! En dan die pluisjes, prachtig. Die kikker is maar een griezel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn, je prins voor het leven! :-) Mooi project, heel tof dat je zo je schouders er onder zet, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine