dinsdag 23 december 2014

Kerststuk

Vorige donderdag laatste bloemschikles voor 2014. Zoals waarschijnlijk overal maakten we een kerststuk. 




We mochten fijn kerstgroen gebruiken of taxus. De meesten hadden taxus mee en waren vrij vlug klaar met steken. Degene met fijn groen waren de pineut...

Met dit kwam ik thuis.... 



Veel gelach en kommentaar bij thuiskomst... Had je geen zin? Heb je beetje geslapen... Die weten echt niet hoeveel werk er is aan groen steken.... En ik had toch ook al het piepschuim met de witte abeelblaadjes bekleed...
Persoonlijk vind ikzelf dat er altijd veel werk is aan een paasstuk en een kerststuk. Met Pasen is het veel buxus steken, en met Kerst is het veel dennegroen steken. En hoe meer groen je steekt hoe mooier en voller je bloemstuk eruit ziet.

Het frame hebben we eens bij de juf kunnen kopen. En het is nu al de vierde keer dat we het gebruiken. En telkens maken we er iets heel anders van. Kijk maar: hier, hier en hier.

Na het groen, de skimmia en de kerstballetjes tussen steken. Daarna de lichtjes.



En als laatste het plateautje versieren.




Een takje wit geverfd. Wat kleine kerstballetjes en twee grotere als vaasjes gebruikt. 

We mochten kiezen tussen echte orchideeën of kunstbloemen. Ik had hier een bloeiende orchidee staan waar ik kon aan knippen. Maar had ook nog 3 kunstbloemen liggen van een bloemstuk die ik vroeger kreeg. Als je niet echt van zeer dicht bij kijkt zie je echt het verschil niet. Heb er dus maar de kunstbloemen in gestoken. 

Ik ben blij met mijn kerststuk!!!

Alvast prettige kerstdagen voor al mijn volgertjes!!!

Mijn kerstkaarten zijn nog niet volledig af. Ik zal ze maar kunnen versturen tussen kerst en nieuw. Het zullen dus weer nieuwjaarskaarten worden met een kerstboom op. Ik toon ze jullie zeker in mijn volgende blogje.

9 opmerkingen:

  1. Leuke post heel mooi gedaan, nog een fijne kerstdagen..liefs soraya❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super kerststuk! En wat een werk al die witte blaadjes ! Je hebt er weer een echt kunststuk van gemaakt!
    Mooie kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar dan heb je ook een erg mooi kerststuk om van te genieten.
    Fijne kerstdagen.

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk kerststuk!
    jij ook fijne dagen en een goed 2015!
    Groetjes, Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kerststukje !!!
    fjne kerstdagen voor jou en je familie ..
    veel liefs ,nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Kerststuk is het geworden. Het is inderdaad heel veel werk, maar het resultaat mag er zijn!

    Voor jou ook heel fijne dagen en een goed en gezond 2015 toegewenst.

    lieve groet,
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig kerststuk heb je gemaakt. Dat staat vast en zeker te pronken op tafel de komende dagen. Fijne Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi resultaat.
    En zeer herkenbaar. Mijn kerstkaarten zijn ook nog de deur niet uit... Als je ze allemaal zelf maakt, dan komt kerst ineens elk jaar veel te vroeg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was inderdaad best een klusje maar wel leuk om te doen.Jij ook nog al het goeds voor 2015 toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine