donderdag 23 april 2015

Bezoek boekbindbeurs

Zondag bracht ik een bezoek aan de boekbindbeurs in Sint Niklaas.

Vooral deze stand waar je zelf een velletje papier kon scheppen met pulp gemaakt van melkkartons kreeg veel aandacht van de bezoekers.



Maar er was natuurlijk veel meer te zien dan dat.

Ook de stand van Boekbindcollectief 14x14 was de moeite waard. 


En natuurlijk was Marleen daar. Het was een prettig weerzien met deze vriendelijke dame. Marleen heeft zelf geen blog, maar ze komt bij velen onder ons dikwijls een kijkje nemen en regelmatig een berichtje plaatsen. We hadden een leuke babbel. En deden beiden ons beklag dat onze dagen dikwijls te kort zijn om al onze leuke hobby ideetjes te kunnen uitwerken... 

Verder was er heel mooi papier en veel leder te vinden van allerlei soorten dieren. Ik zag zelf kippenpoot liggen. En het was nog mooi ook! 

Ook standjes met boekbindersmateriaal en vooral veel materiaal voor gouddruk. De echte klassieke boekbinders konden er hun hartje ophalen. 

Ik heb wel wat papier gekocht. Ik kan er zeker een doos mee maken en de rest is voor kaftjes van kleine boekjes. 

Maar dit wil ik jullie zeker laten zien. Ik vond daar in verschillende standen ook hele mooie kaarten van handgeschept papier voor in mijn verzameling. 







































































Deze is niet van handgeschept papier, maar is een ontwerp op computer van de kunstenaar Loek DelaHaye en op een kleine en genummerde oplage gedrukt. Je kon op deze stand ook grote vellen kopen. Ze maken daar ook hele mooie kleine doosjes die in elkaar kunnen gestapeld worden. Op deze site kan je al dat moois bekijken. 


Mijn verzameling is dus weer wat uitgebreid.

Je kon er ook een workshop volgen om een klein envelop boekje te maken. En nu natuurlijk spijt dat ik het niet maakte, want ik kan nergens de beschrijving vinden.. Maar zoals altijd, spijt komt te laat...

En in mijn volgende berichtje laat ik nog meer mooie kaarten zien. Want ik kreeg er onlangs een heel stapeltje toegestuurd van een medebloggertje...

5 opmerkingen:

  1. Dit was echt spekkie naar je bekkie! Wat interessant allemaal. En ja dat leer van allerlei dieren zelfs vissen, ken ik. Heb jaren geleden ook wat van die mooie kippenpootjes gekocht! En verwerkt in een 3 D werkje. Geniet van al jemooie aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je van de uitstap volop hebt kunnen genieten ...
    Ik wens je een fijn weekend toe ...
    Lieve zonnegroet ... Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien hoe het gemaakt wordt allemaal..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel leuks.
    Veel ideeën opgedaan, dus binnenkort veel moois te zien weer hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke beurs. Ik zou er zelf niet heengaan, omdat ik niet weet wat ik daar kan verwachten. Nu weet ik, dat het de moeite waard is.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine