donderdag 4 oktober 2012

Weer gelukspoppetjes

Had weer eens goesting om wat vlugge kleine dingetjes te haken. Dus waarom geen gelukspoppetjes? Iedereen vindt ze schattig. Ik heb er al veel mensen blij mee gemaakt. 

Herinnerde mij een blogberichtje van Tante Titi. Zij vindt net als ik de popjes niet mooi met een kaal hoofd.  Ik had ze vroeger al haar gegeven. Zij gaf ze hoedjes. Ik ben dus naar haar hoedjes op zoek gegaan.


Mannetje met pet: http://tantetiti.blogspot.be/2012/08/stoer-gelukspoppetje.html
Meisje met hoed: http://tantetiti.blogspot.be/2012/07/gelukpoppetjes-patroon-hoed.html




En het derde verzon ikzelf. Ik noem het tovenaartje. Ik zocht wat leuke kleurtjes samen en gaf hem de kraag van zwarte piet en de muts van de kerstman.
Ik maakte de muts t/m toer 11.
Toer 12: 24 v
Toer 13: 2 v in elke v (48 stkn) in voorste lussen


De poppetjes met haar toonde ik hier al.


















Misschien wil nog iemand eentje met haar maken? Ik geef hier de beschrijving:

JONGETJE:
Met zwart garen.
Knip voor het haar 15 draden van ongeveer 4 cm.
Leg ze dubbel en haak ze met een hv op het hoofd.

MEISJE:

Met donkergeel garen.
Toer 1: 2 l, 6 v in 2e l vanaf haaknaald
Toer 2: 2 v in elke v (12 stkn)
Toer 3: 2 v in elke 2e v (18 stkn)
Toer 4: 2 v in elke 3e v (24 stkn)
Toer 5-6: 24 v
Toer 7: haak elke 3e en 4e v sam (18 stkn)
Toer 8: 18 v
Toer 9: 7 l, 1 l overslaan, 1 v in elke l, 8 v, 7 l, 1 l overslaan, 1 v in elke l, 1 hv

En het meisje met het oranje hoedje is al onderweg om weer iemand blij te maken.

14 opmerkingen:

  1. Ow, wat zijn ze leuk allemaal! Die wil iedereen toch wel aan zijn sleutels/tas/etui/rits/...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt mooi! Ze zorgen direct voor kleur aan de saaiste tas, heel leuk in die frisse kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, even snel iets tussendoor maken.... ik zou daar uren over doen, zo'n gepriegel. mar ze zijn enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn leuk en lekker vrolijk!! Wat een goed idee om ze haar of een hoedje te geven...ben ook niet zo'n fan van een kaal poppetje:-)! Fijn week-end! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er zo schattig uit en zijn superleuk gemaakt!
    Bedankt om het patroontje te delen.
    Nog een gezellige avond, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn echt te gek!Heel geinig allemaal. met of zonder haar of hoed, geweldig leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn zo leuk. Ik vind ze met hoedje ook mooier. Groetjes, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Jeanine!
    Wat een grappige poppetjes, leuk om steeds nieuwe te verzinnen met al die gezellige kleurtjes.
    Fijne Zondag!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze blijven lief! Leuk om te maken en leuk om te krijgen :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om te maken en heel leuk om te geven.
    Deze zijn heel mooi gemaakt Jeanine!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vind ze weer geweldig Jeanine, echt geweldig, ik doe het je niet na, chappeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie poppetjes, vind het zo jammer dat de afwerking met lintjes en zo niet lukt bij mij :(

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine