vrijdag 6 maart 2015

Handdoekvouwen




Vorige maand in ons hobbyclubje iets gemaakt wat ik nog nooit gedaan had: handdoek vouwen. Uit een gewone handdoek vouwden we een leuke hond. 
De oren werden gemaakt van vilt. Maar die kan je natuurlijk ook van gekleurd papier maken. 2 wiebelogen en een strik maakten hem af.






















Thuis nog een gastendoekje van dezelfde kleur gevonden en vlug nog een kleintje bij gemaakt. Ik heb nu een mama met puppy. En die zullen vast heel gauw als geschenkje worden weggegeven. 

Iemand in de les toonde ons nog hoe we een klein konijntje konden vouwen. Vorige week ben ik eindelijk in de winkel geraakt om vierkante babydoekjes te kopen. En hier zijn mijn konijntjes. Als staartje gebruikte ik een dotje vulsel van mijn amigurumi haaksels. 




De lijfjes zijn hol. Ideaal om op te vullen met verzorgingsproducten. Zo heb ik alvast een mooi geschenkje voor het eerstkomende kraambezoek. Al heb ik nog geen flauw idee wie in mijn omgeving een baby zou krijgen...

Omdat het vouwen niet veel tijd in beslag neemt en we dus veeeel te vroeg thuis zouden zijn, had de juf nog een extraatje voorzien. 

We mochten nog een doosje maken van kartonnage. 
Voor iedereen had onze lieve juf de kartonnetjes op voorhand al op maat gesneden. 
Uit haar grote doos mochten we een mooi stofje kiezen. Ik vond een stofje met leuke kipjes.
In het doosje kunnen 2 boeken kaarten. Fichekaartjes of visitekaartjes. Of wat je er zelf in wil steken. 



Ik ben heel blij met mijn doosje. Bedankt juf Magda voor de weer aangename en gezellige les. 

En er volgen vast nog wel van die kleine doosjes denk ik. Het was lang geleden dat ik nog een doos maakte. Maar ik heb er echt weer zin in. 

Een maatje uit mijn bloemschikles die ondertussen ook naar ons hobbyclubje komt, vroeg mij vandaag mee naar het stoffenfestijn. We hebben allebei een paar stofjes gekocht.

Dit zijn mijn stofjes die ik vandaag kocht. Maar ik heb er nog in voorraad ook hoor... Dus enkel nog kartonnetjes snijden, en ik ben vertrokken.



11 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie weer een leuke, originele creaties gemaakt! Dat is wel een heel fijn clubje waar jij bij zit volgens mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk deze heb ik k nog niet gezien ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een leuk idee! Ziet er echt heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die handdoekhondjes, mijn collega maakt voor het goede doel ook heel veel creaties met handdoeken, erg leuk om cadeau te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk vouwwerk. En die doos, ik heb er ook al een paar gemaakt, maar het blijft leuk.
    Bedankt voor de inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker creatief geweest ...wat leuk die handdoekhondjes en de
    konijntjes ....maar ook de doosjes zijn mooi ..
    een fijne zondag ..
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super gaaf, heb dat nog niet eerder gezien!! Wat een leuk idee voor een kraamcadeau.. :)

    Liefs,
    Stefanie

    www.cutedutch.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee. Ook gaaf voor een cadeautje.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geinig zo'n handdoek hondje! En doosjes Jin altijd te gebruiken toch .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig die hondjes en die konijntjes! Groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine