zaterdag 23 december 2017

Fijne Kerstdagen!

Vorige week was er weer bloemschikles. We maakten een heel mooi kerststuk met amarylisen.




























Aan de voorkant zie je een klein kransje die we moesten bekleden met bladeren en versieren met kleine kerstballetjes. Maar de achterkant van het bloemstuk vind ik even mooi.

Gelukkig staat het bloemstuk nog redelijk mooi, want morgen krijg ik heel wat volk over de vloer. Het is namelijk mijn beurt om de zussen en broer te ontvangen met hun kinderen. Het zijn ondertussen allemaal volwassen en zo zullen we met 16 rond de tafel zitten. Dat wordt dus heel de dag koken en alles klaarzetten. 



Het wordt voor ons allemaal een rare Kerst. In september heb ik mijn mama verloren. Daarom ook dat er hier niets is verschenen op mijn blog de laatste tijd. We zullen haar ongetwijfeld heel de avond missen. 

Ik heb de laatste tijd veel tijd doorgebracht samen met mijn zussen en broer in ons ouderlijk huis. Ook al is dat niet altijd voor leuke dingen. Op deze manier hebben we veel met elkaar kunnen babbelen over vroeger. Vele mooie herinneringen werden opgehaald. Iedereen heeft spulletjes kunnen meenemen naar huis. Zo staan er nu bij elk van ons dingen die mooie herinneringen oproepen als we er naar kijken. 

Morgen en overmorgen is het bij de meeste mensen familiedag. Ik denk dat er met Kerst in vele huiskamers wordt gedacht aan de dierbaren die we moeten missen. Hopelijk kan ik morgen, samen met mijn familie de rouwperiode afsluiten en verder gaan met alle mooie herinneringen.


Fijne en sfeervolle Kerstdagen voor iedereen!!!


7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig bloemstuk, fijne feestdagen toegewenst en tegelijk ook sterkte met het gemis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel veel sterkte gewenst deze kerst.Fijn dat jullie het samen kunnen delen. Ik wens je dan ook hele "warme" dagen samen met je familie.
    Je kerststuk vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi bloemstuk. Hele fijne dagen en sterkte, bewaarcde herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte Jeanine ...
    Ik wens je een gelukkig & gezond 2018 ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig bloemstuk hebje gemaakt. Wat verdrietig van je moeder. Ik voel met je mee want ik hebmijn jongste broer in November verloren aan een motorongeluk. Dat maakt de feestdagen heel anders en helemaal om het jaar af te sluiten met dit gemis. Wel fijn dat er herinneringen zijn en dat onze dierbaren voort leven in ons hart. Sterkte.
    En nog een fijne kerstdag en een goed uiteinde.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel verdrietig Jeanine,jullie zullen ze zeker missen. Sterkte met dit verlies.
    Maar wat een prachtig kerststuk maakte je weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine