zondag 23 november 2014

De Creahut beer en zwarte Pietjes

Eindelijk is hij af. Mijn Creahut beer. Vinden jullie hem ook zooooooo leuk?



En waarom zet ik nu zo een grote foto? Wel omdat de beer ook zo groot is. Hij meet namelijk 45 cm. Ik heb hem graag gemaakt, maar het samenzetten, was toch een beetje een gevecht.

Ik heb hem verloot op ons facebookgroepje "Baby Knuffeldekens" omdat we 450 leden hadden. Ook daar vonden ze hem heel mooi. Er waren veel deelnemers aan de loting. Maar er kon er maar eentje winnen. De mama die hem won was er dan ook heel blij mee. 

Het patroon komt van mijn blogvriendinnetjes Marianne en Frieda van De Creahut en kan je hier vinden. 

De Creahut is een nieuw initiatief van hen en kan best nog wat volgertjes gebruiken. Hun volgende patroon is een sneeuwman. En daar kijk ik alvast naar uit.


Ik heb de laatste tijd op veel blogs zwarte Pietjes zien voorbijkomen. Velen werden gemaakt voor vrienden of in opdracht. Wel ik kreeg ook een verzoekje om er te maken. De dame wou graag 6 pietjes uit dit boekje. En ik mocht zelf de kleurtjes kiezen.










Ik zette echte veertjes op hun muts en dit werden ze. 








Ze hebben gereisd van het Meetjesland naar midden Nederland en zijn goed op hun bestemming aangekomen. Ik mag ze nu dus ook aan jullie laten zien. Ik heb ze gemaakt met veel liefde en plezier, alsof ze voor mezelf zouden zijn. Ze hangen daar op een rekje voor het raam. Ik kreeg er een mooie foto van. De dame was er héééél blij mee. 

Haken op bestelling en tijd is niets voor mij. Maar zo een klein projectje tussendoor is best leuk. 

En nu op naar de winterhaaksels... Mijn trouwe volgertjes weten al dat ik een zwak heb voor sneeuwmannen... Ik ben nu al bezig aan nr 3... wordt vervolgd.... 

9 opmerkingen:

  1. Hihi, ja, jouw sneeuwmannen invasie kan ik me nog heel goed herinneren :-)
    Je beer is super mooi! Dat is wel een hele gave give away geweest!
    Maar je Pietjes zijn ook super leuk, heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The little 'Pietjes' are so cute. I love their hats with the feathers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje met een hoog knuffel gehalte ...
    De kleine zwarte pietjes zijn heeeeeel leuk ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve zwarte pietjes! Stiekem jaloers!
    En de beer was echt heel groot, heb hem dan ook zelf mogen keuren. Bedankt voor alles voor de groep.
    Groetjes
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige beer. Daar zal de winnaar heel blij mee zijn. En je pietjes zijn ook al zo snoezig. Leuk !!!

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw beer is een schatje ! En die pietjes ... super !
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hé Jeanine, je beer is super mooi! En je pietjes lollig! Groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-) van kleurrijke zwarte pieten gesproken, ze zijn leuk!
    En ja, je grote beer is ontzettend lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke pietjes. Mijn dochter heeft een giraf gehaakt, ook zo'n groot project. Superleuk vind ik, dat kleine gedoe is me iets te pietepeuterig

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine