zaterdag 15 november 2014

Vogeltjes op stok

Laatst ging ik op een zondagnamiddag naar een opendeur van een hobbyclubje in Mariakerke Kolegem, hier niet zo ver vandaan. Toen ik al die mooie werkjes daar zag staan, begonnen mijn handen toch wel te jeuken. 

In juni 2012 stopte hier bij ons Sfeermakers. En sindsdien heb ik eigenlijk nog weinig echte knutselwerkjes gemaakt. 

Elke derde maandagavond van de maand is er daar hobbyclub in het Kollekasteel.. En dus ging ik 20 oktober voor het eerst. 

Ze maakten die avond vogeltjes op stok. De vogeltjes werden met isimo bolletjes zelf samengezet en bekleed met lapjes stof die gedrenkt waren in Powertex. 

De juf brengt daar alle benodigdheden en werkmateriaal zelf mee. Men hoeft enkel het materiaal te betalen die je verbruikte. En dat valt echt best mee. De stok kwam uit de juf haar tuin. Haar man had de haag gesnoeid en de takken voor ons op maat gezaagd. Deze kregen we dus zo maar gratis. Als dat niet lief is...



Dit werkstukje konden we die avond mee naar huis nemen. Er moeten wel nog oogjes ingestoken worden. Wie wil mag het deze maand terug meebrengen om te patineren. Maar wie mij kent, weet natuurlijk dat ik niet zo veel geduld heb om daarop te wachten en dat liever thuis verder afwerk...

Ik had thuis nog een restje Powertex staan en ook Stone-art. Ik heb de vogeltjes wat bewerkt met Stone-art, zodat de vleugeltjes wat meer een geheel vormden met de lijfjes. 


Na het drogen heb ik nog een laagje Powertex aangebracht. Is wel brons ipv terracotta, maar je kan ook niet alles in huis hebben... En dat brons is ook mooi hoor. 



Toen ze mooi droog waren heb ik ze gepatineerd met goud, en toen zagen ze er zo uit. 


Toen moesten ze nog oogjes krijgen en op de stok gezet worden. 



Dit zijn nu mijn vogeltjes op stok. En ik ben er heel blij mee!










Nu maandag is de volgende les. We maken een witte kerstboom met Powertex. En ik heb er echt zin in. Het groepje is niet zo groot, maar het zijn allemaal heel vriendelijke dames en een hele lieve juf. 

7 opmerkingen:

  1. Oh, dat is een echt pronkstuk geworden, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk z'n knutsel club. Dat zie je hier toch niet zoveel meer. Ik was met je meegegaan hoor!! WAat een leuk stukje heb je gemaakt. De spullen die je gebruikt ken ik helemaal nog niet.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige vogeltjes zijn het geworden, Jeanine! Ziet er super uit. Leuk dat je weer een clubje hebt gevonden om lekker samen te knutselen. Dat is toch wel het gezelligst.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo ,wat mooi !!!! en dat heb je thuis heel mooi afgemaakt ..
    geweldig !!!! leuk dat je zo knutselclubje hebt gevonden ..
    Ik kijk uit na je nieuwe creatie (wiite kerstboom) ..
    Een fijne week ...
    lieve groet Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie vogeltjes zeg. Ik ben benieuwd naar je kerstboom!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine