dinsdag 10 februari 2015

Nespresso juwelen

In januari maakten we mooie juweeltjes van lege Nespresso cupjes in het hobbyclubje. Iemand van het clubje maakte er al heel wat. En daarom was ze onze gastjuf die avond. 

Zelf moesten we geen cupjes meebrengen. Enkele dames hadden al een paar maanden gespaard zodat er voor iedereen genoeg waren. 


Dit modelletje moesten we als eerste maken. Omdat het vrij eenvoudig is om mee te beginnen. 

Wat je wel nodig hebt is een rubberhamer om de cupjes plat te kloppen. Een rondbektangetje om de cupjes te bewerken en te plooien. Een stevige naald om gaatjes te prikken. Een goede schaar. Een lijmpistool om stukjes samen te lijmen. En verder ijzerdraad, pareltjes en andere spulletjes om de juweeltjes af te werken. 




Bij deze twee, kwam er al heel wat plooi, knip en plakwerk kijken. 






















De achterkant moesten we afwerken met verfrommeld aluminiumfolie. 



Ik was blij met het resultaat. Weer iets helemaal nieuws voor mij. Dus nu maar rondvragen bij vrienden wie daar voor mij kan aangeraken en ze wil sparen. Want ik ga er vast nog maken. Het is heel leuk om te doen, en oefening baart kunst. Jullie zullen vast en zeker nog van die dingetjes op mijn blog zien verschijnen. 

En je kan er natuurlijk ook, ringen, armbanden, en oorhangers mee maken... 

Volgende week maken we een puppy. Ik kijk er alvast naar uit...

Maar eerst deze week nog bloemschikles. Na een weekje nietsdoen door griep ben ik weer volop aan de knutsel... 

14 opmerkingen:

  1. Heel mooi Jeanine, wij wilden dat ook organiseren in Femma maar hebben het idee laten varen. Misschien zal het er toch nog eens van komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen Annita! Is zeer leuk en heel populair.

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  2. Grappig hoor ,je moet er maar opkomen ..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Jeanine,
    Hele mooie juweeltjes heb je gemaakt, de onderste hebben mijn voorkeur. Van welk materiaal wordt de puppy gemaakt? Ben al benieuwd naar het nieuwe bloemstukje, is het in de winterse sfeer nog of al meer lentesfeer?
    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Morgen wordt het een lentestuk. En de puppy.. dat ga ik nog niet verklappen, maar wordt een hele leuke!

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  4. Wat een leuke techniek. Net echte juweeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee zeg en ook nog eens mooi ..
    wie heeft dat nu weer bedacht ..
    Eigenlijk hoefen we niks weg te gooien ,van alles
    kan je nog wat maken ..je moet maar net op het idee komen ..
    heel leuk ...heel veel groetjes
    nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, echt heel tof. Lijkt me ook zo leuk z'n knutselclubje...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat grappig, ik had er nog nooit van gehoord of iets van gezien.
    Zo zie je maar weer dat je niet alles hoeft weg te gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bijzonder zeg! Ik verzamel de cups en breng ze naar de winkel voor recycling, nu eens overwegen om er ook zoiets moois van te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine