dinsdag 10 september 2013

Samen iets maken

De twee Canadese nichten van mijn man die twee en een halve week bij ons bleven logeren, zijn nu al een weekje thuis. We hebben ondertussen ons gewone levensritme teruggevonden. 

Maar wat hebben we een leuke tijd beleefd!
We maakten vele uitstapjes. En de dames hebben hier volop genoten van: frieten, stoverij, mosselen, wafels, pateetjes, oliebollen en kilo's chocolade...

Eentje verjaarde hier en kreeg een mooie taart.



Maar deze dames zijn ook creatief. We deden met hen de zondag een stukje van de Ambachtstoer in het Waasland. En de week nadien bezochten we de BeParkte Oplage in Antwerpen.

Ze hebben samen met mij papier geschept.



En we hebben ook een boekje ingebonden.


















De linkse dame op de foto doet ook aan scrabboeking. Dit was het boekje dat ze mee had om hier aan te vullen. 










Deze pagina's waren afgewerkt. Aan de andere pagina's zou ze thuis nog foto's toevoegen.














Ze leerde mij ook om zo een vierkanten vouwkaartje of -boekje te maken.










Ze had haar eigen snij- en vouwmachientje mee (links op de foto). Nu heb ik die snijmachientjes hier in België ook al gezien, maar nog nooit met het riltooltje erbij. Weet zelfs niet of je dat hier kan vinden? Het oranje is een mesje om mee te snijden en met het zwarte trek je een vouwlijn... Het mesje moet regelmatig vervangen worden, maar het riltooltje is blijvend. 










De dame heeft haar machientje hier voor mij achtergelaten. Hoe lief is dat niet!!! Ik ben er zeer blij mee. En het toeval wil: zaterdag kwam ik in de kringwinkel dit kleine broertje tegen... Ik kocht het voor 75 cent. UIteraard ook enkel met het snijmesje. Maar het zwarte tooltje past er perfect op. Nu kan ik steeds kiezen tussen het grote of het kleine machientje. 
Had ik dat machientje niet gekregen, dan had ik dit kleine broertje vast nooit opgemerkt tussen de schoolspullen in de kringwinkel. 
Dus voor iedereen die een Fiscars snijmachientje staan heeft, kijk eens uit naar dat zwarte tooltje en je kan rillen naar hartelust...

Jullie zien dat ik een intensieve en drukke periode achter de rug heb. Maar het was zo fijn. En veel te vlug voorbij. En om eerlijk te zijn: ik mis de drukte in huis hier wel een beetje...

7 opmerkingen:

  1. Wat klinkt dat allemaal gezellig! Er wordt heel serieus gewerkt, maar dan die vrolijke gezichten als het klaar is! Snap best dat je al die gezelligheid mist.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig dingen hebben jullie gedaan. Dan is het best wel weer even wennen aan de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne nichten heb jij Jeanine! Zij zullen hun verblijf bij jou niet gauw vergeten denk ik. Ziet er een lekkere taart uit en dan nog zoveel leuke dingen samen gedaan. Mooie boekjes trouwens. Groetjes, Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh Jeanine, het water komt me echt in de mond
    met die smakelijke, mooie taart te zien!
    Fijn dat jullie alle drie creatief waren, gezellig toch!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig, om zo samen lekker te zitten knutselen en van elkaar te leren! Jullie hebben mooie dingen gemaakt. Wat zullen de dagen omgevlogen zijn...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk creatieve tijd heb je gehad, kan me voorstellen dat het nu stil is in huis.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kan aan je stralende gezicht op de foto zien dat je het heel fijn vond, en de dames ook, super!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine