vrijdag 22 maart 2013

40 Pluisjes voor Poekie

Hier zijn ze dan allemaal. Mijn 40 Pluisjes!



Ze zijn zo leuk om te maken, dat ik er verslaafd aan raakte. Dikwijls maakte ik er 2 op 1 avond. Ook ideaal om alle restjes wol eens op te gebruiken. Daardoor was het telkens ongeduldig uitkijken naar een nieuwe kleurencombinatie.  

Dit was de 1 ste en de laatste. Daartussen zaten dus 38 andere. Grote, kleine dikke dunne... Ik vind ze alvast allemaal even mooi!























Hier toonde ik al mijn eerste 10. Maar nu mogen jullie ze allemaal bewonderen. Ik maakte ze in groepjes van 5. Een groepje gele, rode, blauwe.... Zonder het te beseffen had ik al een hele kolonie... 










































Poekie bezorgd knuffels aan kinderen in het ziekenhuis. Maar deze Pluisjes, daar willen ze de broertjes en zusjes eens mee verrassen. Wie er nog eentje wil maken: de button met info staat rechtsboven op mijn blog. En andere zelfgemaakte knuffels zijn er natuurlijk ook altijd welkom. 

Ik zat met het getal 50 in mijn hoofd, maar te veel is te veel... Als het begint te vervelen moet je stoppen. Het is tijd voor weer wat anders... 

Maar de Pluisjes moeten pas tegen 15 april bij Poekie aankomen. En kijk eens naar onderstaande exemplaartjes. Die kreeg ik van een vriendin. En nog 2 vriendinnen zijn aan eentje bezig. Ik heb het aan verschillende mensen gevraagd... Dus wie weet  kan ik er misschien toch 50 bezorgen aan Poekie.



Voor iedereen een fijn weekend, en spijtig genoeg staat er ons nog een koude week te wachten. Hopelijk word het daarna eindelijk lente!

Groetjes,
Jeanine

33 opmerkingen:

  1. wat goed van jou zeg! petje af! ik heb er een halve af (had geen geduld meer...) ik wil je wel helpen..maar niet met haken..zou je het leuk vinden om bijpassende labeltjes van mij te krijgen? zet ik een stempel op de labeltjes..als je het niks vindt moet je het zeggen hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief. Maar Poekie labelt zelf. Bedankt voor het mooie aanbod. Je zal vast ooit iets kunnen doen voor Poekie.

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  2. Wow, wow... zoveel Pluisjes!!! SUPER!!!! Daar gaat Poekie vele kinderen + broertjes/zusjes blij mee kunnen maken hoor!!! Alvast hartelijk bedankt! :)

    Beste Prutselz, bedankt voor het aanbieden van Poekie-labels, maar Poekie heeft al eigen labels om aan de knuffels te bevestigen. Toch hartelijk bedankt voor het voorstel hoor! :)

    Lieve groetjes, Saskia & Poekie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, al die pluisjes. Wie weet kom je toch nog aan de 50? Ik weet zeker dat iedereen die er eentje ontvangt,er heel blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Jeanine, niet alleen het idee maar ook deze super leuke konijntjes, de blauwe vind ik erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind ze allemaal leuk... En het doet goed dat je weet dat je telkens een kindje een fijn moment schenkt...

      Verwijderen
  5. Oh wat een mega productie, goed hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuke konijntjes!
    En wat een goed doel!

    groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. SUPER JEANINE!

    Jaloers op je dat je zoveeel pluisjes kon maken in een korte tijd!
    Ik heb er ondertussen 10, bijna 11 en we doen verder tot het laatste en mss haal ik de 20 nog.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw dat zijn er een boel veel. Suoper joh daar maak je lekker veel kinders blij mee. Groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kleurrijke knuffels! Zoveel kindjes blij maken dat is mooi! Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een lieve pluisjes en een heel mooi doel.
    groetjes van imke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een verzameling, echt super, hier gaat Poekie ontzettend blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ben jij een lieverd dat je elke avond zo op de bank als een gek hebt zitten haken! Ze zijn stuk voor stuk enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Jeanine wat heb je veel pluisjes gehaakt! GEWELDIG!!
    Daar maak je heel veel kinderen blij mee, je mag trots zijn op jezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke collectie. Petje af dat je dit deed voor Poekie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt tof om naar te kijken. Proficiat Jeanine om zoveel pluisjes te maken en kindjes blij te maken. Je verdient een dikke pluim.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahaha, wat een grote familie. Het is dus waar, bij de konijnen af, hahahaha. Ik vidn ze erg lief en voor het goede doel helemaal geweldig.

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wow, wat een super prestatie. Lieve groet Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Joehoe, zoveel pluisjes voor Poekie. Daar worden heel veel kinderen heel blij mee! Wat ontzettend tof dat je er zoveel gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een aardige manier om garenresten weg te werken.
    En die lente...die komt helemaal vanzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't is te hopen... Zal zeker deze week nog niet zijn...

      Verwijderen
  20. Super !!! Wat een prachtige bende !!! Daar gaan de kinderen wel heeeeeel blij mee zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een enig patroon. Mag ik deze gebruiken voor Sven's Sterrenmutsjes? https://www.facebook.com/groups/361647547256693/

    Groetjes,
    Ingrid Haarsma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jeetje wat ben jij goed bezig geweest. leuk hoor!!!
    Zo lief en leuk om te doen
    Fijn weekend!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig Jeanine! Je gaat héél veel broertjes en zusjes blij maken! Ze zijn allemaal om ter liefst!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een moois alweer. Indrukwekkend als je ze allemaal zo bij elkaar ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tjonge,...goed bezig zeg!
    Snap wel dat je na 40 pluisjes wel weer wat anders wilt doen.
    groetjes Iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh zoveel Pluisjes, Poekie zal daar superblij mee zijn. Ze zijn dan ook geweldig in al die kleuren! Ook leuk dat je mij bent gaan volgen! Lieve groetjes, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine