dinsdag 26 maart 2013

Paastafereeltje

Door het Pluisjes haken had ik nog niets nieuws gemaakt voor Pasen. Ik was het eigenlijk ook niet van plan, want vorig jaar maakte ik al heel wat. Hier het lijstje.

Maar toen kwam ik dit hier tegen op de blog Zelfgemaakt en kon het niet weerstaan.

Ik ben er gisteravond aan begonnen en hier is mijn versie van Iefkes tafereeltje.



Van harte bedankt voor de duidelijke beschrijving, Iefke! Ik denk dat er nog mensen zullen zijn die dit gaan maken nog voor de Paasdagen. De kipjes zijn namelijk heel fijn om te maken en redelijk vlug af. En ze zijn vooral HEEEEEEEL mooi!













De kipjes en het haantje zijn ongeveer 6 cm. De eitjes zijn 2,5 cm.











Kijk eens wat een prachtige staart het haantje heeft...


Zonet kwam ik ergens nog een schattig konijntje tegen. Dus dit ga ik ook nog proberen af te krijgen voor Pasen. Donderdagavond bloemschikles. Iets met een struisvogelei. En er is een gewonnen give away op komst... Jullie krijgen hier deze week dus nog vanalles te zien.

Tot dan,
Jeanine

20 opmerkingen:

  1. wauw, wat mooi!!!
    brengt echt de paassfeer binnen.
    Mooie balk bovenaan ook met de pluisjes, viel me nu pas op, maar echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze staan er nog niet zo lang hoor. Ben van plan om dat nu en dan eens aan te passen...

      Verwijderen
  2. Dank je wel voor de link, Jeanine, ze gaat me daar vaker zien ;-)
    Ik vind de kippen en haan super! Dat heb je echt heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, tof hé. Weer een nieuwe blog erbij om te volgen...

      Verwijderen
  3. Wat een leuke kippetjes! Die ga ik ook uitproberen. Het ziet er gezellig uit bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi paastafereeltje. Je bent de beste Jeanine!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jemig dat heb je dan snel gedaan zeg en wat ontzettend leuk

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig kip en haan en eieren. Helemaal leuk voor de pasen.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg vrolijk dit Paastafereel. Hier ligt iets voor je klaar, gaat vandaag op de bus... nu maar hopen dat de Posterijen ook een beetje meewerken.
    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk gedaan en zo gezellig rond Pasen!
    Geniet van deze schitterende creatie van jou.
    Nog een stralende dag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk setje!! Ik ben zelf niet zo van de paashaak, maar ik vind dit wel héél erg schattig...die kipjes zijn eigenlijk altijd leuk! Thanx voor het delen en ben benieuwd wat voor bloemstuk je gaat maken! Fijne week!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gehaakt zeg! Het is een vrolijk geheel geworden en met haasje erbij is het inderdaad helemaal af! Succes met dat grote ei!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heel erg hartstikke leuk!
    Ik denk dat ik vanmiddag enkele pluisjes voor de kleinkinderen ga haken. Ik mag wel opschieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou Jeanine, ik heb bewondering voor je, snap niet hoe je het maakt, pet af hoor, ik vind dit tafereel GEWELDIG!!!! fijne paasdagen voor jou en je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig zeg, zo snel en mooi! Voor jou kan het Pasen worden. Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Jeanine,

    Hoe doe je het toch om zoveel moois te maken op een korte tijd? En alweer een give-away te winnen? Lucky women!

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Staat bij jou ook héél mooi!
    Fijne paasdagen gewenst.
    groetjes Iefke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke en gezellige paasfiguurtjes. Ik zou deze graag zelf ook maken maar heb dan nog wel de patroontjes nodig. Waar kan ik die vinden?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine