donderdag 14 maart 2013

Fimo juweel en mooie kaarten

Deze krans maakte ik van Fimo.



In het buurdorp Waarschoot werd bij Femma een workshop fimo gegeven. We maakten een krans in twee lessen. De eerste les was begin maart. Via de canes techniek maakten we met vier kleuren fimo (waarvan we de hoofdkleur op voorhand mochten doorgeven) deze bloemen.










De rest van de Fimo mochten we thuis verder opwerken. Ik maakte al deze kralen.















In de tweede les deze week gebruikte ik enkel de bloemen en de onderste kralen. Ik kreeg van de juf een zakje roze kraaltjes en een zakje zilveren rocailles. Ik was niet zo voor dat zilver, maar uiteindelijk viel het resultaat goed mee. De krans zelf was al opgebouwd. We moesten dus enkel de kralen opsteken en hier en daar een knijpkraal bevestigen. De les was dan ook vroeger gedaan dan gepland. En daar was niemand rouwig om. Want het had de laatste paar uren flink gesneeuwd. Het was stapvoets naar huis rijden langs de gladde wegen.

Veel heb ik van die lesjes niet bijgeleerd. Maar het was er wel gezellig. En heb toch weer wat nieuwe dames ontmoet die met alle soorten hobby's bezig zijn. Vooral breien, naaien, koken en bakken. En de krans mag er best wezen. Ik heb er al een bestemming voor. Jullie horen er nog van. 



En er zat deze week weer een mooie verrassing in de bus.




Hannie stuurde mij deze mooie kaarten voor mijn ruilactie, om mijn mooie kaartenverzameling mee aan te vullen. Hannie is een echte kunstenares op het gebied van textiel, papier en quilting. Haar blog Hannie's Quilts en Arts Textiel is zeker een bezoekje waard. Hier deed ik vroeger al eens een ruil met haar.
Links een kaart met een bloem uit stof. Op de kaart is een zeefdruk aangebracht. Het mooie ondergrondje voor de bloem is gemaakt met acrylverf en huishoudfolie.
Rechts een heel mooi quiltwerkje met roestpoeder
En onderaan ook een heel mooi gequilt ATC.  Dit werd gemaakt met Evolon, transferverf, een skeletblad en tule. Dit is trouwens het eerste ATC dat ik ooit mocht ontvangen. 
Van harte bedankt Hannie. Je maakte mij zeer blij en gelukkig met deze mooie kaarten. Morgen stel ik een mooi pakketje samen voor jou met zelfgeschepte papiertjes. Hou begin volgende week dus zeker de postbode in de gaten.

























Morgen alweer de laatste werkdag. Voor iedereen een gezellig knutsel-weekend. Want op goed weer moeten we nog niet rekenen. Hopelijk kunnen we volgende week wat in de tuin werken...

Groetjes,
Jeanine

10 opmerkingen:

  1. Jij hebt er een nieuwe hobby bij.
    Ik kan je al zeggen dat het prachtig is!
    Dit wordt leuk, je eigen juwelen ontwerpen.
    Kei tof!!!!!!!
    Nog een fijn weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jou misschien gemakkelijk, maar voor mij zien de kralen er heel professioneel uit, mooi!

    En dank voor je lovende woorden!
    De kaart met tekst, is een zeefdrukje , met daarop een stukje aquarelpapier beschilded met acrylverf en meteen een stuk huishoudfin de natte verf dan laten drogen. De bloem uit stof zit er met vlizofix op.
    De AtC is van Evolon, een synthetisch materiaal wat is geverfd met transferverf, een soort inkt dat je op een A4 verft en daarna strijkt op synthetische stof of evolon. ( een soort suede)Daarna een skeletblad, tule en wat stiksels.
    Ik zal je eens een stukje sturen.
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Hannie voor de uitleg. Ik heb mijn blogberichtje beetje aangepast.

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  3. Wat leuk Jeanine, en super dat je een workshop kon volgen om canes te maken, erg mooie ketting. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ketting. En supermooie kaarten. Hou je van aquarel? Als je wil stuur ik je een paar aquarelkaartjes op. Ik heb er weer volop zin in. Laat mij anders weten welke onderwerpen je interesseren? Bloemen, dieren, landschappen, figuratief....?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief! Ik zal je een mailtje sturen.

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  5. Wat een mooie kralen heb je gemaakt. Ik zou het ook graag eens doen maar hier in de buurt, heb ik dat nog niet kunnen ontdekken. En wat een prachtige kaarten. Ik fabriceer ook wel eens wat maar dat lijkt niet op deze mooie exemplaren. Fijn weekend en groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kralen en ketting heb je gemaakt. Jij bent ook van alle markten thuis he :)
    Prachtige kaartjes heb je gekregen van Hannie. Dat is een mooie aanvulling voor je verzameling.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig dat je die kralen zelf kunt maken! Ik zou er het geduld niet voor hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie kralen, leuke ketting!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine