zondag 31 maart 2013

Paasbloemstuk en haasje

Donderdagavond ging ik naar de bloemschikles. We maakten een Paasbloemstuk. Dit keer met een struisvogelei. 



Het bloemstuk valt wel heel groot uit. Het is daardoor ook moeilijk in één stuk te fotograferen.

Het stuk moest gemaakt worden met gele tulpen en oranje ranonkels. De winkel waar ik ging had nog slechts 4 ranonkels. Beetje weinig. Ik had geen zin om nog verder te gaan zoeken en kocht daarom iets dat ook wel bruikbaar was. Ik heb de ranonkels vervangen door hypericum. Niet echt een paasbloem, maar ik vind het wel mooi. 





















En hier dan het haasje waarvan ik beloofde het nog voor Pasen af te hebben. En het is mij gelukt. Sinds zaterdagnamiddag staat het hier gezellig tussen de andere Paasdiertjes. Het neusje heb ik gemaakt met de droogvilttechniek. 



Voor wie het nu nog vlug wil maken of het opslaan tegen volgend jaar, ik vond het hier:

http://veryberryhandmade.co.uk/my-crochet-patterns/big-ears-bunny-crochet-pattern/

Voor iedereen nog fijne Paasdagen verder! 
Nog 2 volgers erbij en mijn nieuwe give away komt eraan!

13 opmerkingen:

  1. Hoe gezellig met dit lente bloemstuk,
    echt mooi gemaakt!
    Geniet nog van de paasdagen,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig bloemstuk. Door de Hypericum heb jij je eigen draai eraan gegeven.
    Het haasje is een schatje :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een prachtig bloemstuk, de bloemen die je gekozen hebt zijn héél mooi. Lief Haasje ook :-) Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjee wat een bijzonder mooi stuk en zo groot inderdaad!! Wat een lief haasje en toch nog op tijd af!! Geniet nog van je tweede Paasdag!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dag schattig haasje, ook fijne paasmaandag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel origineel bloemstuk, mooi. Vrolijke paasdagen Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kunstig, erg mooi! Geniet van tweede paasdag ;)
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtstuk,helemaal voorjaar, en heel stijlvol!
    Een schatje het haasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog hele fijne Pasen gewenst en je Paastak is erg origineel, zo'n struisvogelei zie je niet iedere dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig stuk zeg!! Erg mooi! En je haasje ook erg leuk! Wat een goed idee om het neusje te vilten! Ga ik onthouden! Fijne tweede paasdag! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi, zo'n speciaal paasstuk. Jammer dat je geen ranonkels (een van mijn lievelingsbloemen) kon krijgen maar je hebt een goed alternatief gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig en speciaal paasstuk. Zal ook wel een groot geweest zijn. Je paashaasje is dan ook weer subliem.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi (paas)bloemstuk, ik wil dat ook wel in huis al;s het geen pasen is hoor :)
    Het haasje is leuk, dat gemelleerd garen geeft toch altijd een leuk effect.

    tine

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor al de fijne berichtjes.

Groetjes,
Jeanine